Jako mladá studentka gymnázia jsem toužila být NOVINÁŘKOU. NIKDY SE MI TO NEPOVEDLO v pravém slova smyslu (vydávala jsem školní a firemní časopisy, tak nevím, jestli se to počítá 🙂 ) Ale ráda sním a často se mi sny plní. Věřím, že jednou budu mít svůj vlastní ČASOPIS o angličtině – online nebo off-line.
POVEDLO SE MI SPLNIT SI DALŠÍ SEN!
První dubnové číslo je o tom,
jaké jsou TRENDY v učení se ANGLIČTINY pro rok 2023
jak si USNADNIT učení
jaké TRIKY používám já pro UČENÍ se angličtiny
AND MUCH MORE!
PRVNÍ ČÍSLO ČASOPISU M& MAGAZINE MŮŽETE OMRKNOUT PO NAČTENÍ ČÁROVÉHO KÓDU Z OBRÁZKU.
Mám obrovskou radost!
Vydala jsem ji 1. 4. 2023 a měla velký úspěch. Někteří z vás mi psali, že je skvělé, že takový časopis o angličtině vznikl. Jiní mi gratulovali k dosažení skvělé podnikatelské mety, protože dělat kurzy angličtiny online je něco úplně jiného, než dělat živé anglické kurzy pro dospělé v okresním městě a navrch k tomu všemu založit vlastní časopis o angličtině, to je prostě pecka. Ať je to tak nebo tak, byl to jen aprílový žertík, který má ale základ v mém snění. Snění je asi jediná oblast života, ve které nejsou žádné hranice. Dovolte si snít o čemkoliv. Může to být i to, že v roce 2023 dostanete svoji úroveň angličtiny nahoru. Sny se plní, když o to opravdu hodně stojíte.
„Miri, potřebovala bych pomoct, nakopnout v angličtině. Mám to špatně už od školy a moc bych si přála mít dobrou úroveň. Chci pěkně mluvit a najít si k angličtině cestu.. Já, to zkoušela už x krát.. Ale nemám nadání…“
Udělala první krok, aby si splnila svůj sen, svoje přání. Ozvala se mi. Domluvily jsme se na úvodním setkání a jedinou zprávou tak rozpohybovala svůj svět. Když našla odvahu ona, můžeš i ty.
A protože mám
Jestli se v angličtině plácáš už léta bez valného úspěchu, využij tuto příležitost a využij 10% slevu na všechny moje služby, kurzy, programy, konzultace, konverzace i Anglickou Čajovnu. SLEVA je platná do středeční půlnoci – 5.4. 2023 (ve středu slaví Miroslava svátek a říkala jsem si, že takto dám dárek já vám a vy mně taky 🙂 ).
Slevový kód je aprilfools2023 a je platný jen do středeční půlnoci (5.4.2023)
a v anglicky mluvících zemích je to den plný legrácek a žertíků, které někdy mohou poplést jen pár blízkých přátel a někdy celé davy. Tady je několik povedených aprílových žertů, kterým uvěřily miliony lidí. Nebo ne? Zkuste hádat, který z těchto 3 příběhů je PRAVDIVÝ, a který je jen APRÍL. Současně potrénujte čtení v angličtině. 🙂 Text je vhodný pro úroveň angličtiny B1/B2.
April 1, 1998: Burger King published a full page advertisement in USA Today announcing the introduction of a new item to their menu: a „Left-Handed Whopper“ specially designed for the 32 million left-handed Americans. According to the advertisement, the new whopper included the same ingredients as the original Whopper (lettuce, tomato, hamburger patty, etc.), but all the condiments were rotated 180 degrees for the benefit of their left-handed customers. The following day Burger King issued a follow-up release revealing that although the Left-Handed Whopper was a hoax, thousands of customers had gone into restaurants to request the new sandwich. Simultaneously, according to the press release, „many others requested their own ‚right handed‘ version.“ Left-handed products of various kinds are actually an old joke on April first, but Burger King’s announcement quickly became, by far, the most famous version of the joke.
1. dubna 1998: Burger King uveřejnil v USA Today celostránkovou reklamu, v níž oznamoval zavedení nové položky do svého jídelního lístku: „Levoruký-Whopper“ speciálně navržený pro 32 milionů levorukých Američanů. Podle inzerátu obsahoval nový Whopper stejné ingredience jako ten původní (salát, rajče, hamburgerová placka atd.), ale všechna dochucovadla byla otočena o 180 stupňů tak, aby to vyhovovalo levorukým zákazníkům. Následujícího dne vydala společnost Burger King návaznou zprávu, v níž odhalila, že ačkoli byl levoruký burger Whopper podvod, tisíce zákazníků si přišly do restaurací pro burger novinku. Současně si podle tiskové zprávy „mnoho dalších lidí vyžádalo vlastní ‚pravorukou‘ verzi“. Levoruké výrobky různého druhu jsou vlastně starým aprílovým vtipem, ale oznámení společnosti Burger King se rychle stalo zdaleka nejznámější verzí tohoto aprílového žertíku.
April, 2000
In an article for American Esquire magazine, journalist Ted Fishman wrote about a company called Freewheelz who planned to offer members of the public a free Nissan Maxima if they would agree to it being covered with colourful adverts. “The revolution will get rolling in full on 1 April,” teased Fishman, who’d paid £40 for the domain name freewheelz.com as part of the wheeze. Meanwhile, a genuine start-up company called Freecar had been planning to launch just such a business, and its CEO (who later confessed he had wept when he read the article) paid the Esquire writer £15,000 for the domain name.
Duben, rok 2000
V článku pro americký časopis Esquire psal novinář Ted Fishman o společnosti Freewheelz, která plánovala nabídnout zdarma vůz Nissan Maxima lidem, kteří by souhlasili s polepením auta barevnými reklamami. „Revoluce se naplno rozjede 1. dubna,“ škádlil Fishman, který v rámci svého záměru zaplatil 40 liber za doménu freewheelz.com. Mezitím skutečná začínající společnost Freecar, plánovala spustit právě takový projekt a její ředitel (který později přiznal, že se při čtení článku rozplakal) zaplatil autorovi článku v časopise Esquire za doménové jméno 15 000 liber.
“The biggest hoax any reputable news establishment ever pulled,” CNN later said of this celebrated stunt on the BBC’s Panorama. In a Richard Dimbleby-narrated short, around 8m viewers were told of Swiss farmers struggling to cope with “an exceptionally heavy spaghetti crop”. Pickers were filmed taking spaghetti strands from plants while Dimbleby soberly explained that “after picking, the spaghetti is laid out to dry in the warm Alpine air”. Among those fooled were then-director of the BBC, Ian Jacobs, who admitted having to look up “spaghetti” in his encyclopedia.
In England at that time, Spaghetti was still an exotic delicacy with mysterious origins, so many viewers bought the report hook, line and sinker. Some even called in to ask how to grow spaghetti trees of their own. The BBC reportedly suggested, “Place a sprig of spaghetti in a tin of tomato sauce and hope for the best.”
„Největší podvod, jaký kdy renomované zpravodajské instituce provedly,“ uvedla později CNN o tomto slavném kousku v pořadu Panorama na BBC. V krátké reportáži Richarda Dimblebyho bylo zhruba 8 milionům diváků sděleno, že švýcarští zemědělci se potýkají s „mimořádně velkou úrodou špaget“. Sběrači byli natočeni, jak sbírají vlákna špaget z rostlin, zatímco Dimbleby střízlivě vysvětloval, že „po sklizni se špagety ukládají k sušení na teplém alpském vzduchu“. Mezi oklamanými byl i tehdejší ředitel BBC Ian Jacobs, který přiznal, že si musel vyhledat slovo „špagety“ ve své encyklopedii.
V té době byly špagety v Anglii stále ještě exotickou pochoutkou se záhadným původem, a tak mnoho diváků na reportáž skočilo. Někteří dokonce volali a ptali se, jak si vypěstovat vlastní špagety. BBC údajně navrhovala: „Vložte větvičku špaget do plechovky s rajčatovou omáčkou a doufejte v to nejlepší.“ 🙂
600 000 slov ve slovníku, ale jen 100 z nich tvoří 50 % angličtiny
"Vážená paní Mirko, Na fakultě jsem se věnoval především didaktice a komunikaci. Jedna věc je nějaký obor znát a umět; druhá věc je "umět" to naučit ostatní! Proto obdivuji Váš "počin" - přehled 100 základních slovíček z "obávané" angličtiny. Všechno, co může ostatním pomoci v cestě za poznáním a věděním zaslouží velké uznání. A ve Vašem případě dokonce pomoc nezištná! Dovoluji si Vám proto poděkovat za mladší příslušníky mé rodiny a také za všechny zájemce o angličtinu, hlavně ty věčné začátečníky!"