Mluvení patří mezi aktivní jazykové dovednosti. Znamená to, že jimi vyjadřujeme svoje myšlenky a aktivně tvoříme věty v angličtině nebo jiném cizím jazyce. Mluvení je náročná disciplína. Obzvlášť, když ji netrénujeme, trénujeme jen jednou za měsíc nebo jen pár minut do týdne anebo se mluvit bojíme. Jak začít mluvit anglicky? Ve zkratce takto:
Hned s prvním naučeným anglickým slovem. Z toho vyplývá, že je třeba se od začátku soustředit i na výslovnost. Když neumím slova správně vyslovovat, není mi rozumět a ani já nerozumím, když se mnou někdo mluví anglicky. Tady je zakopaný pes většiny problémů nejen samouků.
Protože většina z nás chce používat angličtinu pro komunikaci – na dovolené, v práci, s rodinou, přáteli nebo náhodnými lidmi třeba v letadle nebo v restauraci.
Jednoduše tak, že začnete MLUVIT. Mluvení o tom, že jednou, až budete znát spousty slovíček a základní gramatiku, budete mluvit anglicky, moc mluvení nepomáhá.
Svalovou hmotu také budujete pravidelným a cíleným tréninkem a stravou. A podobný návod mám i na to, jak se rozmluvit anglicky. Vhodná strava (průběžné rozšiřování SLOVNÍ ZÁSOBY a používání a rozvíjení ANGLICKÉ GRAMATIKY) + PRAVIDELNÝ a ČASTÝ TRÉNINK MLUVENÍ
A teď ta delší verze….
V mém kurzu angličtiny pro úplné začátečníky (jednotlivé lekce posílám e-mailem a obsahují také hlasové nahrávky každé lekce) se hned od první lekce studenti učí používat nové slovo v anglické větě. Nečekáme na víc slovíček a víc gramatiky, ale hned od začátku zadávám takové úkoly, které nutí studenty používat vše naučené v anglických větách. Součástí tohoto kurzu je i lekce základů výslovnosti. Přepis výslovnosti najdete u všech slovíček a díky hlasovým nahrávkám přesně víte, jak se slovíčko vyslovuje. I díky tomu zažívají mí studenti v angličtině úspěchy už po absolvování půlky kurzu, jako třeba Lýdia:
„Vždy som mala problém hlavne s porozumením, úplne som stratila záujem učiť sa jazyk. Tvoj učebný materiál zlepší to, čo som doteraz nevedela pochopiť. Osvetlil už niekoľko vecí, ktoré boli akosi vždy vynechané, aj keď sú dôležité.“
Tím, že se naučíte každé nové slovo či gramatiku používat ve větách, které si navíc říkáte nahlas, ukážete sami sobě tu nejlepší cestu k tomu, jak začít mluvit anglicky co nejrychleji a bez zbytečných strachů.
Pojď do kurzu angličtiny pro úplné nebo falešné začátečníky, o kterém absolventi mluví takto:
„Tvoj kurz sa mi veľmi páči. Ešte som sa nestretla s tak premysleným, naplánovaným a dôsledne dodaným materiálom online kurzu. Najdôležitejšie je, že som si vďaka Tvojej metóde obľúbila učenie sa anglického jazyka, s ktorým som mala doteraz vždy problémy. Ďakujem.“
je vůbec něco, čemu se doporučuji věnovat od prvního anglického slova. Když neumíte slova správně vyslovovat, není vám rozumět a ani vy nerozumíte, když s vámi někdo mluví anglicky. Například slovo ‚cut‘ se česky vysloví cut, ale garantuji vám, že i když přesně víte, jak se slovo anglicky píše, ale vyslovíte jej česky, tak vám takové slovo je vlastně k ničemu – nikdo vám nebude rozumět…, a protože nebudete vědět, že správně to slovo zní /kʌt/, tak jej ani nepoznáte, když jej někdo použije.
Schopnost mluvit patří mezi základní lidské i sociální dovednosti. Umíme mluvit, abychom spolu komunikovali. I vězni na samotkách uvádějí, že je pro ně největším trestem to, že s nikým nemohou mluvit, že to je trest nejen fyzicky omezující, ale zejména psychicky náročný.
Lidem obecně prospívá vzájemný přátelský kontakt a povídání. Možná vás překvapí, že nejen na stárnoucí lidi, ale i ty osamělé mohou pozitivně působit KONTAKTY přes internet, zejména VIDEOHOVORY.
Lékaři vyšetřili psychické schopnosti skupinky seniorů a pak jim do domácích počítačů nainstalovali program, který jim umožnil MLUVIT s jejich PŘÁTELI prostřednictvím VIDEOHOVORŮ. Měli si s nimi KAŽDÝ DEN povídat 30 MINUT, a to po dobu šesti týdnů. Potom je znovu vyšetřili.
Zjistili, že se u nich ZLEPŠILY, jak VYJADŘOVACÍ a JAZYKOVÉ SCHOPNOSTI, tak exekutivní funkce. To znamená krátkodobá paměť, schopnost zvládat emoce nebo přenášet pozornost, ale také další poznávací funkce.
A KDYŽ VYUŽIJETE MODERNÍ TECHNOLOGIE KE STUDIU ANGLIČTINY a pravidelným konverzacím, VÁŠ MOZEK SE VÁM ODVDĚČÍ HNED 2X! 🥳🥳
V první online
se setkáváme každou STŘEDU a ČTVRTEK a konverzujeme v ANGLIČTINĚ. Čajovna není jen pro ‚mladé‘. Máme tam i SPEAKING MATES 60+. 😎 A všichni si to spolu užíváme a navzájem se inspirujeme.
Jednoduše tak, že začnete MLUVIT. Mluvení o tom, že jednou, až budete znát spousty slovíček a nějakou gramatiku, budete anglicky mluvit, moc mluvení nepomáhá.
KDYŽ CHCETE ANGLICKY MLUVIT, HODNĚ MLUVTE ANGLICKY
Mluvte nahlas, opakujte si slova, věty, které se učíte nebo je slyšíte. Vše, co se naučíte, každé slovo, nový anglický čas nebo frázové sloveso použijte ve větách a v souvislostech. V mnoha anglických větách a NAHLAS. Vaše ústa a ucho si musí zvyknout na to, jak konkrétní zvuky tvoříte a jak zníte v angličtině.
Svalovou hmotu také budujete pravidelným a cíleným tréninkem a stravou. A podobný návod mám i na to, jak se rozmluvit anglicky.
Vhodná strava (průběžné rozšiřování SLOVNÍ ZÁSOBY a používání a rozvíjení ANGLICKÉ GRAMATIKY) + PRAVIDELNÝ a ČASTÝ TRÉNINK MLUVENÍ
Vyzkoušejte si mluvení a poslech angličtiny spolu s dalšími lidmi, kteří jsou na tom podobně jako vy – nadšení studenti angličtiny. Někteří samouci, jiní přichází z mých kurzů a další se o anglické konverzační čajovně dozvěděli od svých známých či přátel. See you soon!
– Možná potřebujete zapracovat na FRÁZOVÝCH SLOVESECH, které jsou mimochodem velkou slabinou i mnoha pokročilých studentů angličtiny, ale v angličtině se frázová slovesa používají častěji, než jiná (většinou složitější a delší) slovesa.
-Nebo z pusy nevypustíte jiný anglický čas než přítomný, minulý či budoucí prostý a když se hodně rozvášníte, tak dáte dohromady i nějaký ten průběhový čas…. Ale automatické použití předminulého času, který se mimochodem používá ve vyprávění celkem často, to je spíš jen v kategorii snů…
1 – dvanáct video & textových lekcí představujících 12 anglických časů jasně, srozumitelně, přehledně a graficky
2 – více než 300 vět na procvičení všech anglických časů v testech a cvičeních a další praktické ukázky využití časů v situacích, rozhovorech a vyprávění
3 – podpůrné grafické materiály – vizuální mapa každého z 12 časů, přehled časů v angličtině PDF
4 – závěrečný gramatický test, ve kterém si ověříš své znalosti všech časů v angličtině
5 –digitální certifikát o absolvování výzvy
6 – moje profesionální podpora v průběhu výzvy a přístup do komunity lidí, kteří výzvou prochází nebo prošli a kde si můžeš najít svého/svou English MATE
To všechno a mnohem víc dokáže zkušený profík během pár minut konverzace s vámi v angličtině odhalit a pomoci vám s tím. Vyplatí se proto investovat do individuálních konverzací s profíkem, který je schopný na základě svých profesionálních zkušeností dát vám konstruktivní zpětnou vazbu a dál vás v angličtině rozvíjet a posouvat.
Soukromé konverzace 1xtýdně na půl hodiny s mojí zpětnou vazba, která vám pomůže odhalit vaše slabiny v angličtině a díky tomu se zlepšovat
Zkuste si sami vyhodnotit, kolik rodilých Čechů umí češtinu na takové úrovni, že jsou schopní ji naučit nebo vysvětlit některé gramatické jevy, které běžně v mluvené češtině používají. Od učitele nebo lektora češtiny očekáváme určité vzdělání, praxi a zkušenosti a také to, že jeho projev v češtině je na jisté úrovni.
Kolik toho víte o ‚svém anglickém rodilákovi‘? Ne vždy platí, že to, co říká rodilý mluvčí je také automaticky správně. Většina rodilých mluvčích se anglickou gramatiku ve škole neučí. Osvojují si ji přirozeně poslechem, napodobováním, čtením, psaním atd. Angličané mluví anglicky, umí psát a poslouchat angličtinu, ale nevědí, proč používají člen a nebo an. Neznají rozdíl mezi minulým časem a předminulým. Nevědí, co je to frázové sloveso. Brání jim to v plynulé angličtině? Samozřejmě že ne. Ale způsobuje to nedostatek porozumění, pokud jde o vysvětlení gramatiky nám nerodilým mluvčím. Většina nerodilých mluvčích angličtiny rozumí anglickému jazyku lépe než rodilí mluvčí. Je to proto, že museli studovat anglický jazyk a gramatiku.
Takže konverzace s rodilým mluvčím jsou skvělé pro oživení, trénink a procvičování správné výslovnosti, plynulosti a porozumění angličtiny, ale nespoléhala bych na ně jako na jediný zdroj tréninku angličtiny.
600 000 slov ve slovníku, ale jen 100 z nich tvoří 50 % angličtiny
"Vážená paní Mirko, Na fakultě jsem se věnoval především didaktice a komunikaci. Jedna věc je nějaký obor znát a umět; druhá věc je "umět" to naučit ostatní! Proto obdivuji Váš "počin" - přehled 100 základních slovíček z "obávané" angličtiny. Všechno, co může ostatním pomoci v cestě za poznáním a věděním zaslouží velké uznání. A ve Vašem případě dokonce pomoc nezištná! Dovoluji si Vám proto poděkovat za mladší příslušníky mé rodiny a také za všechny zájemce o angličtinu, hlavně ty věčné začátečníky!"